Plán výuky a naplňování cílů (metodika) vyučovací/pracovní jednotky
Plán výuky a naplňování cílů (metodika) vyučovací/pracovní jednotky
Jméno studenta: | Škola/Zařízení: | ||
Třída/Skupina: | 8.třída Spec. školy praktické | Předmět/Činnost: | Práce s počítačem |
Počet žáků/klientů k činnosti | 6 | Datum realizace | 15.5.2007 |
Téma jednotky: | Základy psaní v programu Word |
Cíle jednotky: | Kognitivní-žáci dokáží uvést výhody psaní na počítači -dokáží změnit velikost písma, styl písma -dokáží pojmenovat pomocné klávesy na klávesnici -dokáží svojí práci uložit do složky Afektivní-žáci sami vymyslí text,který budou psát -ztratí obavy ze „složitého“ psaní na počítači Psychomotorické- koordinovat prsty na klávesnici |
Průběh vyučovací – pracovní jednotky | Metody práce | Co použitou metodou sleduji |
1. Zapnutí všech počítačů v učebně 2. Kontrola počítačů 3. Motivace žáků 4. Názorná ukázka práce s textovým editorem 5. Vlastní práce žáků 6. Vyhodnocení jejich práce 8. Volná zábava – počítačové hry, malování , internet 9. Vypnutí počítačů a úklid učebny | 1. Motivační metoda – monologická - vysvětlení výhod psaní na počítači ( rychlost, možnost mazání chyb a úhlednost ) a slib možného tisku jejich výtvorů 2. Informačně-receptivní metoda – vysvětlit, co která klávesa znamená, jak se program otevírá, k čemu všemu ho lze použít, jak se práce ukládá a program zavírá 3. Názorná ukázka – individuální přístup, každému zvlášť ukázat, jak a co přesně která klávesa znamená, jak práci uložit 4. Praktické cvičení 5. Společná diskuse -kontrola a vyhodnocení práce, poté si mohou žáci práci vytisknout 6. Relaxační chvilka – hraní her, internet, malování | 1. Ukázat žákům, že psaní na počítači není těžké a vzbudit v nich zájem o tuto formu práce s počítačem 2. Poznání kláves na klávesnici, umět vyjmenovat některé z výhod psaní ve Wordu 3. Možnost vlastní práce žáka, pochopení a osvojení si práce ve Wordu 4. Samostatná práce žáků s průběžnou pomocí a kontrolou 5. Kontrola, jestli si žáci osvojili zadanou látku, podpora skupinové práce 6. Odreagování se, uvolnění se, odměna za dobře vykonanou práci |
| | |
| | |