Jdi na obsah Jdi na menu
 


Plán výuky a naplňování cílů (metodika) vyučovací/pracovní jednotky

5. 1. 2008

 

 

Plán výuky a naplňování cílů (metodika) vyučovací/pracovní jednotky

 

Jméno studenta:

Škola/Zařízení:

Třída/Skupina:

8.třída Spec. školy praktické

Předmět/Činnost:

Práce s počítačem

Počet žáků/klientů k činnosti

6

Datum realizace

15.5.2007

 

 

Téma jednotky:

Základy psaní v programu Word

 

Cíle jednotky:

 

Kognitivní-žáci dokáží uvést výhody psaní na počítači

               -dokáží změnit velikost písma, styl písma

               -dokáží pojmenovat pomocné klávesy na klávesnici

               -dokáží svojí práci uložit do složky

Afektivní-žáci sami vymyslí text,který budou psát

             -ztratí obavy ze „složitého“ psaní na počítači

Psychomotorické- koordinovat prsty na klávesnici

 

 

 

 

Průběh vyučovací – pracovní jednotky

Metody práce

Co použitou metodou sleduji

 

1. Zapnutí všech počítačů v učebně

 

2. Kontrola počítačů

 

3. Motivace žáků

 

4. Názorná ukázka práce s textovým editorem

 

5. Vlastní práce žáků

 

6. Vyhodnocení jejich práce

 

8. Volná zábava – počítačové hry, malování , internet

 

9. Vypnutí počítačů a úklid učebny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Motivační metoda – monologická - vysvětlení výhod psaní na počítači ( rychlost, možnost mazání chyb a úhlednost ) a slib možného tisku jejich výtvorů

 

 

2. Informačně-receptivní metoda – vysvětlit, co která klávesa znamená, jak se program otevírá, k čemu všemu ho lze použít, jak se práce ukládá a program zavírá

 

 

 

 

3. Názorná ukázka – individuální přístup, každému zvlášť ukázat, jak a co přesně která klávesa znamená, jak práci uložit

 

4. Praktické cvičení

 

 

5. Společná diskuse -kontrola a vyhodnocení práce, poté si mohou žáci práci vytisknout

 

 

6. Relaxační chvilka – hraní her, internet, malování

 

1. Ukázat žákům, že psaní na počítači není těžké a vzbudit v nich zájem o tuto formu práce s počítačem

 

 

2. Poznání kláves na klávesnici, umět vyjmenovat některé z výhod psaní ve Wordu

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Možnost vlastní práce žáka, pochopení a osvojení si práce ve Wordu

 

 

4. Samostatná práce žáků s průběžnou pomocí a kontrolou

 

5. Kontrola, jestli si žáci osvojili zadanou látku, podpora skupinové práce

 

 

6. Odreagování se, uvolnění se, odměna za dobře vykonanou práci

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář